Megane in leasing

|

Imi place sa conduc si sa ma plimb asa ca am vrut masina.

Credit sau leasing auto?

Am citit o gramada de articole online si mai toate vorbeau atat de dezavantajele cat si de avantajele fiecarui creditului si leasing-ului. Pt ca nu am gasit sa scrie in vreun articol clar "ba, ia'ti credit (sau leasing) pt ca...." decizia in totalitate am luat'o singur.

De ce am ales leasing?

In primul rand pt ca leasing-ul imi ofera libertate: daca ma hotarasc ca nu mai vreau masina pur si simplu le'o duc la poarte si le urez sanatate. Fara sa fiu trecut ca rau platnic la biroul de credit, oprire din salariu sau alte magarii facute de banci. Ma interesa aspectul asta deoarece la 20 de ani nu ai o foarte mare siguranta financiara (decat daca ai sprijin mare de la parinti) si astfel m'am asigurat ca daca se intampla ceva aiurea renunt la ea si asta e. Daca totusi vreau sa fie a mea si sa scap de leasing, refinantare cu credit ipotecar (macar cu atat te pot ajuta parintii) si gata..e a mea. O pot vinde, orice.

Al doilea motiv pentru care am ales leasing-ul a fost faptul ca am inteles gresit adeverinta de salariu ce trebuia sa o prezint pt creditul auto. Nu stiu cum am citit, ca mi se paruse ca vor opri rata direct din salariu (adica o parte din salariu sa'l vireze firma direct in contul lor, al BRD, caci despre ei ar fi fost vorba).

Asadar lispa unei sigurante materiale pe termen mai lung, precum si neatentia m'au indreptat catre leasing. Dar, chiar daca nu as fi inteles gresit partea cu creditul auto, tot leasing as fi ales in momentul asta (daca as fi avut deja facultatea terminata precum si mai multi ani experienta as fi ales creditul, pt moment asta e ce'mi trebuie).


Hai sa zic acum ce costuri implica leasing-ul (13500 euro finantati pe 5 ani, 20% valoare reziduala):
1. taxa administrativa 3% din valiarea contractului de leasing --> 341 euro
2. avans 5% - 570 euro
Acestea doua sunt platite impreuna, dupa aprobarea leasing-ului
3. lunar rata casco 54 euro
4. lunar comision de gestiune 5 euro
5. luna rata masina 195 euro
La toate astea se adauga TVA (inclusiv la dobanda ratei).

Pe langa astea am mai platit asa:
- diferenta de curs achizitie vreo 120 de euro;
- taxa de prima inmatriculare vreo 180 de euro;
- nr provizorii vreo 20 euro;
- taxa de inmatriculare (RCI s'a ocupat de inmatriculare, eu m'am dus doar la ei sa imi dea numerele) vreo 180 de euro;
- asigurarea obligatorie vreo 170 de euro (pt ca masina e luata in leasing asigurarea e facuta pe persoana juridica, fiind astfel mult mai scumpa decat pe persoana fizica);
- pt fiecare plata facuta prin BRD, banca imi mai ia un comision de vreo 0.8 - 1% nu m'am chinuit sa intreb exact cat e (vreo 10 lei la facturile lunare).

Deci la inceput am platit cam 2000 euro, urmeaza 60 de rate a 290 euro, iar la sfarsit inca 2200 euro, valoarea reziduala.

Megane 3, Foto: AutoPlus
Pare o idee proasta (chiar este) dar planurile sunt: ori dupa 1 an si ceva renunt la ea si mai incerc un leasing (sau credit) cu alta masina (Megane 3 :D) dand un avans mai mare si o perioada mai scurta, ori refinantam in curand.

0 au comentat. Comenteaza si tu!: