Tineret (tre sa fii) mandria tarii

|

sau X motive pentru care facem facultatea 

Daca la gradinita si la scoala am fost pentru ca n'aveam de ales (eram mici, necunoscatori si fara drept de vot, deh...), la liceu am fost pentru ca altfel nu se poate (cum ar fi fost sa ii zici lu tactu, ba...eu nu ma duc la liceu, stau acasa), decizia privind inscrierea la o forma de invatamant superior in mare masura ne apartine (sau asa ar trebui).
Cam care ar fi motivele pentru care tinerii (adica astia mai ca mine asa, fara fire albe in cap) aleg sa se scoleasca si dupa terminarea celor 12 clase?

Hai sa insirui eu cateva:

- ca sa aprofundeze o pasiune (sau sa inveti ceva misto, am pus'o pe asta prima desi e ff rar intalnita);
- pentru ca si tactu a facut si ar fi o rusine sa fii al mai prost din familie (in cazul asta de obicei tre sa te inscrii la politehnica, constructii, nu orisice facultate, tre sa fii inginer - geniul geniilor);
- pentru ca "neam de neamu tau" n'a facut facultate si tu tre sa inveti cat pentru toti (sa fii destept, cu diploma domne);
- pentru ca odata cu inaintarea in varsta "sa nu vina vreun alt mucos cu diploma sa'mi fie mie maistru (sef)";
- pentru ca toti ceilalti prieteni fac una (e trendy, jurnalism, marketing, comunicare, management si alte astea);
- pentru ca nu vrei sa te angajezi, si nici sa te dea afara tactu din casa, te inscrii la facultate si mai stai 3 - 4 ani pe banii lu mamica;
- ca odata licentiat toate companiile, multinationalele se vor ruga de tine sa lucrezi pentru ei (yeah right...);
- "cica daca am facultate salariu meu minim va fi 8 milioane" (am citat un coleg de'al meu trimis de nevasta sa faca si el ase-ul);
- ca e simplu domne - ma inscriu, ma duc si eu din gand in gand, ma duc la examene, copiez, dau spaga, trec anii, cumpar lucrarea de licenta de pe net, si daca tot e asa usor, ce mama dracu...
- ca sunt gagici misto (nu e cazul in poli... deci ei au un motiv in minus);
- ca sa plec de la mine din sat si sa ma emancipez;
- pur si simplu ca asa e moda, nu stii ce materii o sa ai, la ce o sa'ti foloseasca, n'ai un plan serios sa te angajezi in domeniu, da...e buna o facultate ca nu se stie niciodata;
- daca nu faci una, te bate tactu de te usuca.

Sunt sigur ca ar mai fi, daca mai ai cineva vreo idee - inclusiv eu - baga mare!

1 au comentat. Comenteaza si tu!:

Helen_M spunea...

My reasons:

-pentru ca simteam ca dupa liceu imi mai trebuie ceva, intr-adevar nu foarte mult
- pentru ca imi place facultatea la care sunt (Litere - aer invechit, lume normala, fara fitze, profi de profi)
- pentru ca de fapt nu poti spune ca e facultatea in sine ci aceasta perioada obigatorie ca ultima treapta de formare, de maturizare
-pentru ca suna bine sa te recomanzi a fi student :)
-faza cu persoane de sex opus la mine nu merge ca doar ce baiat vine las Litere:)
Cu toate acestea mai dese sunt gandurile in care spun sa-mi iau diploma si-atat, caci ma simt azi, cu un an terminat de facultate, mai putin inteligenta ca ieri cand inca eram la liceu.
In consecintza iti dau dreptate... Facultatile astea!!!
Buna, eu sunt Elena (www.elenamz.blogspot.com)